خیانتی که رضا شاه بزرگ در حق ابولحسن بنی صدر کرد.

998720_656606907701866_286954048_n

ابول حسن در دوره رضا شاه پهلوی بدنیا آمد.

نخستین ضربه روانی که رضا شاه به ابول حسن زد دستور کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ بود که در آن زمان ابول حسن تنها ۲ سال داشت و در اثر اشعه موی زنان کشف حجاب شده، بسیاری از سلول های مغزیش کشته شد .

دومین ضربه روحی که رضا شاه به ابول حسن زد این بود که حوزه علمیه همدان در سال‌ ۱۳۱۶ توسط‌ دولت‌ تصرف‌ و به‌ دبیرستان‌ زنگنه تبدیل‌ شد. گرچه در سال ۱۳۲۰ با سقوط رضا شاه پدر ابول حسن مدرسه را پس گرفت و آن را دوباره به مدرسه آخوندی تبدیل کرد اما اثرات آن برای همیشه در روان و پیکر بنی صدر ماند.

سومین ضربه: ابول حسن قرار بود طبق روال دوره قاجار به مدرسه طلبگی برود و آخوند شود و جای پدر را گرفته، با سهم امام و رد مظالم و غبار روبی امام زاده ها زندگی بی دردسری داشته باشد، اما رضا شاه آموزش و پرورش رایگان و مدرن آورد تا با آموزش دروس کفار غربی مردم را از اسلام دور کند . ابول حسن نیز مجبور شد مانند دیگر کودکان هم سن خود به مدرسه برود و به جای» ضرب زید عمرا» و کتاب شیرین حلیه المتقین، حساب هندسه و فیزیک و شیمی بخواند.

گویا ضربه سوم بیشترین فشار را بر او وارد ساخته است!

منبع: وبلاگ روشنگر روشنگر نسل سوخته

4 نظر برای “خیانتی که رضا شاه بزرگ در حق ابولحسن بنی صدر کرد.

  1. خیانت ؟؟؟؟!!!! اونم به کی‌ به بنی سگ ؟؟؟؟!!!! این بابا بنی سطل عنصر و ویروس خیانت هست هر چند این پست سرگرمی هست ولی‌ اگر هم واقعی بود جای هیچ گونه اعتراضی نبود چون کسی‌ که توی دهان همچنین آدمی بزنه هم به بشریت خدمت کرده هم به ایران هم به حقوق حیوانات (سگ)

    شما ببین حتا ج اسهالی که تا انور دنیا مأمور اعزام می‌کنه برای کشتن مخالفانش مثل خدا بیامرز بختیار این مردک رو اصلا آدم حساب نکرد

    خاک بر سر کسی‌ که مریدش این مردک مفنگی بی‌ همه چیز آخوند باشه

  2. در ضمن این یارو دیپلمات ج اسهالی elpersiano خیلی‌ پرو شده مردک آدم فروش مال مردم خور دزد کثافت کاریهاش رو می‌کنه پولش رو هم از ج اسهالی میگیره بعد فکر می‌کنه با توهین به دین و مذهب می‌تونه رد گم کنه و همه مثل خودش گوشاشون دراز ولی‌ نمیدونه این کلکها قدیمی‌ شده و مأمور و مزدور بودن صرفاً به دین و اعتقادات مذهبی‌ ربطی نداره و همه دیگه متوجه شدن که در این حکومت دین یه وسیلست برای خر کردن و چاپیدن پول نفت پس خودتی‌ اخوی

بیان دیدگاه