فردای ایران، بدون پادشاهی بر پایه میهن سالاری، ایران تجزیه شده است

امید دانا

ایران بابت پهناور بودن و قومیتهای متفاوتش (البته همگی یک ملت هستند) و بابت موقعیت حساس جغرافیایی و سیاسی همواره مورد توجه ابر قدرت ها بوده است.

کشورهای غربی همیشه به دنبال بهره برداری از خاک  حاصل خیز و استخراج نفت ایران بوده اند، البته نباید فراموش کرد کشور ایران در شاهراه خاورمیانه قرار دارد و این امر باعث طمع کشورهای غربی می باشد.

کشورهای غربی به بویژه انگلیس بابت تسلط بر کشورهای نفت خیز و تسلط به منطقه استراتژیک خاورمیانه نیاز به تضعیف ایران دارند، تا بتوانند خودشان بدون مزاحم نظارت بر منطقه داشته باشند.

یکی از موثرترین روشهای تضعیف ایران تقویت جریانهای قومی است که خواستار جدایی از ایران هستند، در واقع تجزیه طلب می باشند و ماموریت دارند یکپارچگی ایران را از بین ببرند.

در این اوضاع نیروهای ملی گرا برای جلوگیری از تجزیه ایران در فردای ایران نیازمند به یک سمبل اتحاد ما بین قومیتها میباشند، که این مهم با توجه به خواستگاه تاریخی و اجتماعی ایران به ویژه روانشناختی مردم کشورمان از یک حکومت فدرال و یا جمهوری ساخته نیست، زیرا این حکومتها از جایگاه تاریخی مطلوبی در کشورمان برخوردار نیستند , تجربه تاریخی به ویژه تاریخ معاصر و حوادث پس از شورش 57 که باعث فروپاشی سامانه پادشاهی شد و جمهوری خواهان را به پیروزی رساند، مهر تایید بر این ادعا است .

شورش 57 نشان داد که در ظرف 34 سال گذشته جمهوری خواهان که قدرت گرفتند تا کنون نتوانستند خواسته های قومیتها را بر آورده کنند.

سیاستهای نادرست حکومت مرکزی جمهوری خواهان باعث شده است، گزک دست دشمنان یکپارچگی ایران دهد و آنان قومیتهای ایرانی را به تجزیه کشور تشویق و تحریک نمایند، که این امر موجب خطرات جدی برای آینده و سرنوشت ملت ایران فراهم نموده است.

در چنین شرایطی برای جلوگیری از تجزیه ایران بایستی کشور را به سوی ایران پادشاهی سوق داد، آری امروز ما نیازمند به یک حاکمیت پادشاهی بر پایه میهن سالاری هستیم، که پادشاه کشور به عنوان یک سمبل اتحاد در مابین قومیتها یکپارچگی ایران را تضمین کند.

اگر امروزه سیاسیون ما که با سلام و صلوات ویروس خمینی را به پیکر نحیف ایران تزریق نمودند و باعث عقب افتادگی ایرانمان شدند، دست از خودخواهی خویش بر ندارند و در برابر حکومت پادشاهی به مانند شورش 57 بایستند، دو دستی کشور را تحویل تجزیه طلبان خواهند داد و ایران به سوی تجزیه خواهد رفت.

تنها راه برون رفت از تجزیه ایران برقراری یک حاکمیت پادشاهی و فراگیری مکتب میهن سالاری میباشد ، در فردای ایران اگر قرار به رفراندوم باشد و از صندوق آرا هر حکومتی به غیر از سامانه پادشاهی در بیاید در واقع با برگزاری آن رفراندوم، زیر سند تجزیه ایران را امضا کرده ایم.

نجات ایران با توجه به تاریخش و حقایق سیاسی به صورت واقع بینانه تنها و تنها به یک حاکمیت پادشاهی که استوار بر مکتب میهن سالاری باشد نیاز دارد.

با توجه به این نوشتار و سرنوشت ایرانمان بیاییم به جای خود بزرگ بینی های کودکانه که باعث تجزیه ایران میشود، به حرف پدر آریامهر بها دهیم که فرمودند،

(در این لحظه تاریخی بیاید همه به ایران فکر کنیم همه به ایران فکر میکنیم)

نگارنده: امید دانا

11 نظر برای “فردای ایران، بدون پادشاهی بر پایه میهن سالاری، ایران تجزیه شده است

  1. دوست عزیز، مقاله خوبی بود ولی من با نتیجه گیری شما موافق نیستم. جمهوری یک فرم از کشور داریست و به تمامیت ارزی ربطی ندارد.به نظر بنده این استبداد است که کشور را به خطر تکه تکه شدن میندازد چه بسا که هرات، بحرین، باکو و خیلی‌ مناطق ایران در زمان پادشاهی از کشور جدا شدند. حتما داستان جمهوری تقلبی آذربایجان در زمان رضا شاه به خاطر هست. این استبداد قاجار و رضا شاه و مطمئنا دخالت استالین بود که تمامیت ارزی ایران را در آن شرایط به خطر انداخت. در آن زمان جمهوری در کار نبود (شبیه همین اوضاع امروز).

    پس اگر به راستی‌ دلت برای تمامیت ارزی کشور می‌سوزد، باید درمانی برای استبداد بیابید. جابجایی یک حکومت فرد سالار طبقه ای‌ موروثی با یک حکومت فرد سالار طبقه ای‌ دیگر هیچ دردی را دوا نمیکند به جز اینکه باعث شود که فرزندان ما باز ۳۵ ساله دیگر بنشینند و همین تکرار مکررات کنند.

    این نوع فکر کردن که ملت ایران یک قیم (شاه یا ولی‌ فقیه یا هرچی‌ می‌خواهید بنامیدش) لازم دارد تا کشور زیر سایه ایشان یک پارچه بماند منشأ همه مشکلات است. جالب توجه اینست که خاتمی در جواب اینکه چه به سر ایران خواهد آمد اگر ولی‌ فقیه نباشد، مردم را از تجزیه کشور میترساند و سعی‌ داشت که ولی‌ فقیه را منشأ تمامیت ارزی ایران معرفی‌ کند. شاه و شیخ دو روی یه سکه اند. هر دو موروثی، طبقاتی و مسٔولت ناپذیر. ملت ما هم که به راحتی‌ از هر کسی‌ دیکتاتور می‌سازد. مخلوط همه اینها یک معجون است بسیار مشابه، چه از نوع شاهی یا شیخی.

  2. واقعا كه خيلي خام خيالي!!!! ايران از ملتهاي مختلفي تشكيل شده،ملت عرب،ملت كرد،ملت آذربايجان ،ملت بلوچ،ملت ترك قشقايي،ملت لر،ملت تركمن،ملت گيلك و … زنده باد ملتهاي ايراني ، مرگ بر فاشيسم فارسي

  3. شما فارسای فاشیست هم دیگه دارید گنده تراز دهنتون حرف میزنیدا…….. کاری نکنیدکه خون فرزندانتان زمین راسیراب کند ،زمین تشنه است ، اینبار مثل گذشته نیست چون امنیتی برای فارسای سلطنت طلب وفاشیست نخواهد بود. تالحظه ای که یکی از فرزندان خاک پاکمان (کوردستان) زنده اند کسی نمی تواند آرامش ببیند چون ما هرلحظه وهرجا هستیم شاید کسی که درکنارتان نشسته از ما باشد. انتقام خون های ریخته شده ی اجدادمان را ازشما خواهیم گرفت.اینجا کوردستان است تمام.

  4. اینهایی که صحبت از ملتها در ایران می کنند می توانند ملت را تعریف کنند؟ فارس فاشیست کیه؟ از این حرفها خجالت نمی کشید؟ چرا تلاش می کنید که ملت سازی موهوم انجام دهید؟
    هرکس که از تمامیت سرزمینی و فرهنگی ایران دفاع میکنه میشه فارس فاشیست!!! و آدمهای بی تربیتی که به زشت ترین شکل ممکن بر ضد دیگران صحبت می کنند، شدن فعالان حقوق بشر و آزادیخواه! کامنتهای بالا گویای همه چیز هست.

  5. امید جان یه چیزی ذهنمو مشغول کرده
    یه سایت تفریحی در ظاهر پادشاهی خواه هست که مشکوک هست
    بنظزم هدف تمسخر و بدنامی خاندان ایران ساز پهلوی رو داره

    http://felons.wordpress.com
    فلونز جمع جنایتکاران یا گناهکاران هست و تصویر شهبانو و محمدرضاشاه پیام منفی منتقل میکند

    از این ٣ مورد خارج نیست
    یا سایت تجزیه طلبان هست
    یا سایت وزارت اطلاعات اخوندی
    یا سایت کمونیستها

    جملات مختلفی رو از طرف محمدرضاشاه و شاهزاده رضا پهلوی نوشته شده
    که اغراق امیز است

    لطفا به همه بگید چنین سایتهایی فاقد اعتبار هستن چون هویت نویسنده یا نویسندگان مجهول است

    استفاده از کامنت من در صورت نیاز ازاد هست

  6. این سایت به صورت روشن معلوم است که برای رژیم اسلامی و یا یک بیمار روانی است

  7. اقای دانا جنایتهای پهلویها برای هیچکس پوشیده نیست من چشمهای معصوم گلسرخی – شجاعت دانشیان-غرور مصدق و صدای خفه شده فرهاد را به تکه ای نان نمیفروشم وشرف خودم را حفظ میکنم و مطمئن باشید که دیگر بعد از جمهوری اسلامی جایی برای سیستم پادشاهی نیست و دیگر این پر رنگ کردن تاریخ ایران جواب نمیدهد پس بروید تا کارگردانتان دیالوگهای جدیدتری بهتان دیکته کند . اینجا چهار محال و امثال مثله من زیاد هستن و تا لحظه اخر مبارزه میکنند هم در برابر فاشیسمها و هم در برابر بنیادگرایان دینی . مقاله شما پر ازدروغ و ریا کاری است میدانم تاب ندارید حرف مخالف بشنوید حذفش کنید .

  8. اقای محترم حرف دهنتا بفهم اخرین باریه که این توهین اشکار شما را تحمل میکنم دفعه بعد جوری جوابتا میدم که تکه های مغزت از ماتحتت بیرون بپاشه . درسته که سرسفره سلطنت طلبا نشستی اما قرار نیست در مورد هرکسی نظر بدی شرف کجا رفته پفیوز

بیان دیدگاه